Hoe kan ik downgraden van windows 98SE naar windows 3.1?

Hallo, ik heb een hele oude laptop staan. Ik wil graag downgraden van windows 98SE naar windows 3.1, omdat windows 98SE erg sloom is nu en ik het wel mooi vind om windows 3.1 op een laptop te hebben. Ik weet het zijn allebei erg verouderde besturingsystemen, maar een nieuwer besturingssysteem dan windows 98 (eerste editie) draait er niet op. Daarom draait windows 98SE nu ook zo sloom. Maar hoe kan ik dan downgraden van windows 98SE naar windows 3.1?

Groetjes Tim.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Je kan ook nog kiezen voor W95 natuurlijk als het niet lukt 3.1 te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan ook. Alleen het liefst 3.1 maar 95 ben ik weer wat meer gewend (taakbalk etc.) als 95 ook maar diskettes zijn want van een CD kan de computer niet starten + de CD Drive doet het niet (nog steeds aan het uitzoeken waarom).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooie klassieker!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Het is inderdaad een mooie klassieker. Ik heb hem van mijn mentor gekregen toen was de harde schijf kapot (pin gebroken) dus een nieuwe geruild met een klasgenoot voor iets anders. En nu werkt ie weer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pfftt al die grafische onzin, waarom installeer je niet gewoon MS-DOS 6.2.2?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik nog nooit met MS-DOS gewerkt heb. Het enigste wat je dan kan is commando's intypen die ik niet weet zo uit
Mijn hoofd en voor deze computer is MS-DOS weer iets
Te oud. Ook gebruik ik hem niet voor echte doeleinden (dan gebruik ik me ubuntu computer wel) alleen maar voor de lol en dan kijken wat die vroegere windows allemaal kon en hoe dat eruit zag.

Het beste antwoord

Op zich is dat niet zo moeilijk als je de originele installatiediskettes kan vinden. Het zijn er maar 7 van 1.4 Mb. Helaas mag ik je niet vertellen waar je die kan krijgen maar als je goed zoekt, vind je het wel.

Als je de software hebt gewoon de stappen volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord! De installatiediskettes heeft iemand bij mij op school en dat gaan we morgen doen.

Andere antwoorden (1)

Je zal de beschikking moeten hebben over de Windows 3.1 diskettes. Een alternatief is een Linux distributie a la Ubuntu erop installeren. Dat draait over het algemeen supersnel op oude computers